Waar gaan wij de zomervakantie doorbrengen?

Vorig jaar hebben wij onze vakantie in Griekenland moeten opgeven, maar ook voor dit jaar hebben we onze Amerikatrip moeten annuleren door Corona. Ondanks dat dit natuurlijk zeer vervelend was, hebben we wel genoten van onze zomervakantie in 2020! Het geluk lachte ons toe, want in Nederland mochten we wel op vakantie! Vliegverkeer naar het buitenland werd niet geadviseerd. Waar de huurprijzen van de vakantiehuizen in Nederland enorm duur werden in de zomerperiode, hebben wij besloten het anders te doen. We hebben daarom gekozen om een goede De Waard tent aangeschaft om heerlijk te kamperen op een van de Waddeneilanden. Iets wat een groot deel van Nederland ook van plan was, want veel plek was er niet meer beschikbaar op de campings in Nederland. Gelukkig was er nog een prachtig plekje vrij op kampeerterrein Stortemelk op Vlieland dichtbij het strand!

Vakantie 2021

Ook voor dit jaar ziet het er naar uit dat de vliegvakanties nog te voorbarig zijn om te boeken. Allemaal onzekerheid nog. Daarom zijn we ook erg blij dat we gekozen hebben voor een kwalitatief goede tent. Want ook dit jaar gaan we weer met de tent weg. Vorig jaar waren we eigenlijk wat te laat met boeken, maar hadden we geluk dat er nog een plekje beschikbaar was op Vlieland. Nu waren we er vroeger bij en wilden graag een ander Waddeneiland kiezen.

Texel

Onze eerste keuze was gevallen op het Waddeneiland Texel. Vorig jaar vonden we het wel jammer dat we niet even naar een ander dorpje of plekje konden gaan op Vlieland. Ook kon de auto mee, was de bootovertocht goedkoper en kun je, als het slecht weer is, er toch eventjes op uit. Je zit dus niet vast in je eigen tentje. Ondanks we vorig jaar goed weer hadden, is het natuurlijk niet vanzelfsprekend dat het dit jaar weer zulk mooi weer is. We hadden van te voren een aantal campings bekeken op internet. Deze campings zijn we in januari gaan bekijken op een mooie zonnige zondag. Kijken of de campings voldoende grote kampeerplekken zou hebben. Na het bekijken van de campings zijn we gaan rondbellen of er nog een plekje vrij was van tenminste 100m² of groter. Dit was nimmer het geval! Alles was bijna al volgeboekt, op de kleine trekkersplekjes na. Flink balen dus, we waren vroeg, maar alsnog te laat.

Vlieland

Doordat Texel eigenlijk al afviel, moesten we overgaan op plan B. Een plan dat we eigenlijk nog niet hadden haha. Maar we dachten nog aan onze vakantie vorig jaar. Een zeer geslaagde vakantie op een prachtige camping en eiland waar we goede herinneringen aan hadden. Dan hoeven we dus niet lang na te denken. Direct bellen en mailen om de beschikbaarheid te bespreken. Onze eerste optie was een plaats met elektra, maar al snel werd duidelijk dat die al toegezegd waren. Erg teleurstellend, maar gelukkig zijn er ook andere mogelijkheden om je telefoontje, keukentje en koelkastje levend te houden. Dus hebben we maar besloten om een campingplaats te boeken zonder stroom. Weer een prachtig plekje in de buurt van ons oude plekje, dichtbij het washok!

Laat de vakantie maar beginnen

Na een jaar vol ellende en afgezegde vakanties zijn we eigenlijk wel weer toe aan de zomervakantie! Weer eventjes back to basic en tot ons zelf komen en nadenken over wat er allemaal is gebeurt in het afgelopen jaar. Relaxen, geen zorgen om Corona en lekker terrasjes pakken en lunchen overal. Voor ons geen duur vakantiehuisje voor een weekendje of een weekje, maar lekker 3 weken weg van ons vertrouwde woonplaats!